από
Ex Portu - Αντιεξουσιαστική Κίνηση
Ανακοίνωση για την οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό
Ανακοίνωση για την οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό
Σκουριές-Σαρωνικός, μια πετρελαιοκηλίδα δρόμος
Την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου , το "Αγία Ζώνη ΙΙ", ιδιοκτησίας Θοδωρή Κουντούρη, βυθίστηκε στο Σαρωνικό, φορτωμένο με 2.200 τόνους μαζούτ και 370 τόνους ναυτιλιακά καύσιμα. Η ποσότητα που διέρρευσε ήταν μικρή (135 τόνοι) , το ναυάγιο κυριολεκτικά δίπλα στο υπουργείο ναυτιλίας και οι καιρικές συνθήκες άριστες για επιχειρήσεις περιορισμού της ρύπανσης. Ωστόσο, όταν ο υπουργός ναυτιλίας, Κουρουμπλής, διαβεβαίωνε ότι έχει γίνει στεγανοποίηση του 95% του πετρελαίου, οι παραλίες της Σαλαμίνας ήταν ήδη κατάμαυρες και το μαζούτ είχε φτάσει μέχρι τη Γλυφάδα. Η καθυστέρηση του υπουργείου και του λιμενικού σώματος ήταν εγκληματική, αφού το πετρέλαιο έχει την τάση να απορροφά το νερό σχηματίζοντας γαλακτώματα πετρελαίου-νερού, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του 3 με 4 φορές, επεκτείνοντας με αυτόν τον τρόπο, με τη συμβολή του ανέμου, τη ρύπανση σε περισσότερες περιοχές του Σαρωνικού.
Κάπως έτσι, υπουργείο ναυτιλίας και εφοπλιστές κατάφεραν να καταστρέψουν τις ακτές του Σαρωνικού, που ανέκαθεν αποτελούσαν διέξοδο από το τσιμέντο του λεκανοπεδίου, αλλά και το θαλάσσιο περιβάλλον, αφού το πετρέλαιο είναι τοξικό για ένα ευρύ φάσμα θαλάσσιων οργανισμών και πτηνών. Το "Αγία Ζώνη ΙΙ" με μονό πυθμένα και κατασκευής 1972, βρισκόταν στη θάλασσα χάρη στα πολυετή αλισβερίσια εφοπλιστών και ελληνικών κυβερνήσεων που επιτρέπουν στους πρώτους να παρακάμπτουν κάθε ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία προκειμένου να εξασφαλίσουν τα κέρδη τους. Το εφοπλιστικό κεφάλαιο σήμερα, παρασιτεί εις βάρος της ελληνικής κοινωνίας απολαμβάνοντας αδιανόητες φοροαπαλλαγές, έχει διασυνδέσεις με τη νεοναζιστική συμμορία της χρυσής αυγής (Οπλοστάσιο του εφοπλιστή Αναστάσιου Πάλλη στο σπίτι του στη Βούλα μαζί με ναζιστικά σύμβολα το 2013, εμπλοκή του χρυσαυγίτη βουλευτή Κούζηλου στην υπόθεση του πλοίου noor 1) και διευρύνει συνεχώς το πεδίο επιρροής του με την απόκτηση δήμων, ποδοσφαιρικών ομάδων και τη δημιουργία ιδιωτικών στρατών οπαδών-μπράβων.
Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά στο Σαρωνικό, οι απανταχού οπαδοί της ανάπτυξης συνεχίζουν να υποστηρίζουν την επένδυση-αφανισμό της Β.Α Χαλκιδικής, την ώρα που η εταιρία παίζει φτηνά επικοινωνιακά παιχνίδια με τη δήθεν αποχώρηση της, για να κερδίσει επιπλέον πλάτες στο κυβερνητικό στρατόπεδο της αριστεράς. Δεν υπάρχει ανάπτυξη που να μην ισοπεδώνει στο πέρασμα της φυσικούς και ανθρώπινους πόρους. Οι υποσχέσεις για νέες θέσεις εργασίας, σκοπίμως παραλείπουν να αναφέρουν τις θέσεις εργασίας που χάνονται από την καταστροφή που επιφέρουν στο περιβάλλον οι φαραωνικές επενδύσεις. Οι συνέπειες της ανάπτυξης θα είναι σε λίγα χρόνια ένας κόσμος που δε θα μπορούν να ζήσουν ούτε οι κατσαρίδες.
Όσον αφορά το ζήτημα της περιοχής μας στο Σαρωνικό, ως τοπική κοινωνία πρέπει να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε την ανεξαρτήτως κόστους, επανόρθωση της ζημιάς, από κράτος και εφοπλιστές με κινητοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων για την αποκατάσταση του οικοσυστήματος. Παράλληλα να απαιτήσουμε την άμεση απόσυρση όλων των μονοπύθμενων πλοίων, που αποτελούν ωρολογιακές βόμβες μέσα στις θάλασσες. Σε κεντροπολιτικό επίπεδο πρέπει επιτέλους να μπει στο δημόσιο διάλογο η απεμπλοκή από τους υδρογονάνθρακες, τα ορυκτά καύσιμα αλλά και συνολικότερα το φαντασιακό της ανάπτυξης, που έχουν κυριολεκτικά ρημάξει τον πλανήτη από γωνιά σε γωνιά.
Ο μαύρος θάνατος στο Σαρωνικό και ο Χρυσός θάνατος στη Χαλκιδική έχουν ένα κοινό παρανομαστή : Την ανάπτυξη και τους εκφραστές της.
Ex Portu - Α.Κ
Την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου , το "Αγία Ζώνη ΙΙ", ιδιοκτησίας Θοδωρή Κουντούρη, βυθίστηκε στο Σαρωνικό, φορτωμένο με 2.200 τόνους μαζούτ και 370 τόνους ναυτιλιακά καύσιμα. Η ποσότητα που διέρρευσε ήταν μικρή (135 τόνοι) , το ναυάγιο κυριολεκτικά δίπλα στο υπουργείο ναυτιλίας και οι καιρικές συνθήκες άριστες για επιχειρήσεις περιορισμού της ρύπανσης. Ωστόσο, όταν ο υπουργός ναυτιλίας, Κουρουμπλής, διαβεβαίωνε ότι έχει γίνει στεγανοποίηση του 95% του πετρελαίου, οι παραλίες της Σαλαμίνας ήταν ήδη κατάμαυρες και το μαζούτ είχε φτάσει μέχρι τη Γλυφάδα. Η καθυστέρηση του υπουργείου και του λιμενικού σώματος ήταν εγκληματική, αφού το πετρέλαιο έχει την τάση να απορροφά το νερό σχηματίζοντας γαλακτώματα πετρελαίου-νερού, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του 3 με 4 φορές, επεκτείνοντας με αυτόν τον τρόπο, με τη συμβολή του ανέμου, τη ρύπανση σε περισσότερες περιοχές του Σαρωνικού.
Κάπως έτσι, υπουργείο ναυτιλίας και εφοπλιστές κατάφεραν να καταστρέψουν τις ακτές του Σαρωνικού, που ανέκαθεν αποτελούσαν διέξοδο από το τσιμέντο του λεκανοπεδίου, αλλά και το θαλάσσιο περιβάλλον, αφού το πετρέλαιο είναι τοξικό για ένα ευρύ φάσμα θαλάσσιων οργανισμών και πτηνών. Το "Αγία Ζώνη ΙΙ" με μονό πυθμένα και κατασκευής 1972, βρισκόταν στη θάλασσα χάρη στα πολυετή αλισβερίσια εφοπλιστών και ελληνικών κυβερνήσεων που επιτρέπουν στους πρώτους να παρακάμπτουν κάθε ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία προκειμένου να εξασφαλίσουν τα κέρδη τους. Το εφοπλιστικό κεφάλαιο σήμερα, παρασιτεί εις βάρος της ελληνικής κοινωνίας απολαμβάνοντας αδιανόητες φοροαπαλλαγές, έχει διασυνδέσεις με τη νεοναζιστική συμμορία της χρυσής αυγής (Οπλοστάσιο του εφοπλιστή Αναστάσιου Πάλλη στο σπίτι του στη Βούλα μαζί με ναζιστικά σύμβολα το 2013, εμπλοκή του χρυσαυγίτη βουλευτή Κούζηλου στην υπόθεση του πλοίου noor 1) και διευρύνει συνεχώς το πεδίο επιρροής του με την απόκτηση δήμων, ποδοσφαιρικών ομάδων και τη δημιουργία ιδιωτικών στρατών οπαδών-μπράβων.
Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά στο Σαρωνικό, οι απανταχού οπαδοί της ανάπτυξης συνεχίζουν να υποστηρίζουν την επένδυση-αφανισμό της Β.Α Χαλκιδικής, την ώρα που η εταιρία παίζει φτηνά επικοινωνιακά παιχνίδια με τη δήθεν αποχώρηση της, για να κερδίσει επιπλέον πλάτες στο κυβερνητικό στρατόπεδο της αριστεράς. Δεν υπάρχει ανάπτυξη που να μην ισοπεδώνει στο πέρασμα της φυσικούς και ανθρώπινους πόρους. Οι υποσχέσεις για νέες θέσεις εργασίας, σκοπίμως παραλείπουν να αναφέρουν τις θέσεις εργασίας που χάνονται από την καταστροφή που επιφέρουν στο περιβάλλον οι φαραωνικές επενδύσεις. Οι συνέπειες της ανάπτυξης θα είναι σε λίγα χρόνια ένας κόσμος που δε θα μπορούν να ζήσουν ούτε οι κατσαρίδες.
Όσον αφορά το ζήτημα της περιοχής μας στο Σαρωνικό, ως τοπική κοινωνία πρέπει να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε την ανεξαρτήτως κόστους, επανόρθωση της ζημιάς, από κράτος και εφοπλιστές με κινητοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων για την αποκατάσταση του οικοσυστήματος. Παράλληλα να απαιτήσουμε την άμεση απόσυρση όλων των μονοπύθμενων πλοίων, που αποτελούν ωρολογιακές βόμβες μέσα στις θάλασσες. Σε κεντροπολιτικό επίπεδο πρέπει επιτέλους να μπει στο δημόσιο διάλογο η απεμπλοκή από τους υδρογονάνθρακες, τα ορυκτά καύσιμα αλλά και συνολικότερα το φαντασιακό της ανάπτυξης, που έχουν κυριολεκτικά ρημάξει τον πλανήτη από γωνιά σε γωνιά.
Ο μαύρος θάνατος στο Σαρωνικό και ο Χρυσός θάνατος στη Χαλκιδική έχουν ένα κοινό παρανομαστή : Την ανάπτυξη και τους εκφραστές της.
Ex Portu - Α.Κ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου